اقدامات معاونت

بازگشت به صفحه کامل

آئین بازگشایی دانشگاه‌های استان فارس با حضور استاندار در دانشگاه شیراز

آئین بازگشایی دانشگاه‌های استان فارس با حضور استاندار در دانشگاه شیراز


آئین رسمی بازگشایی دانشگاه های استان فارس با حضور دکتر عنایت الله رحیمی استاندار فارس، استادان و دانشجویان دانشگاه های استان فارس در تالار شهید دستغیب مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزارشد.
دکتر عنایت الله رحیمی در آیین بازگشایی دانشگاه های استان ضمن تبریک به دانشجویانی که وارد مرحله جدیدی از زندگی علمی و اجتماعی خود شده اند، انتخاب استان فارس و شهر و دانشگاه شیراز برای تحصیل را انتخابی احسن توصیف کرد و گفت: شما استانی را برگزیده اید که مرکز این استان سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) و هر گوشه از آن خواستگاه علما ، فقها، فلاسفه، ادبا و اطبا حاذقی است که شناسنامه فرهنگی، هنری، علمی و ادبی کشور اسلامی ما محسوب می شوند.
وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که دانشگاه در شیراز را دارالعلمی در دارالعلم دانسته اند ، این توصیف معظم له را بیانگر جایگاه والای دانشگاه شیرازتوصیف کرد و گفت: همانگونه که تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان آن موجب افتخار است ما نیز به میزبانی فرزندان و آینده سازان کشور افتخار می کنیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اهمیت جایگاه و رسالت دانشگاه و دانشجو اظهار کرد: بی تردید دانشجویان عزیز خود را برای یک تغییر و حرکت رو به جلو و متفاوت آماده کرده و به این امر آگاه هستند که نام دانشجو به معنای فردی در جستجوی علم و دانش است که این معنا تحقیق و پژوهش را نیز در پی دارد.
دکتر رحیمی، علم آموزی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی را از وظایف دانشجویان برشمرد و تاکید کرد: دانشگاه ها باید بستر مناسب را جهت تحقق این وظایف فراهم کنند.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت فعالیت تشکل های دانشجویی در حوزه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، صنفی و… خاطرنشان کرد: حضور جوانان در این تشکل ها و آموختن گفتگو ، انتقاد ، نقد پذیری ، کسب تجربه و آزمون و خطا در راستای فعالیت های گروهی نیاز امروز جامعه است.
وی از مسئولان دانشگاه خواست اجازه دهند دانشجویان آزادانه حرفشان را بزنند و نظراتشان را بیان کنند .