آخرین اخبار معاونت

Return to Full Page
« Back

مراسم معارفه دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شیراز

مراسم معارفه دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شیراز


در دومین مرحله از طرح "خانه تا دانشگاه "مراسم معارفه نو دانشجویان دانشگاه شیراز با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه، معاونین فرهنگی دانشجویی، مدیران، اعضای هیئت علمی و بیش از هزار و ۴۰۰ نفر از دانشجویان جدیدالورود در سالن ورزشی کوثر برگزار گردید.
در ابتدای مراسم ریاست محترم دانشگاه آقای دکتر نادگران به ایراد سخنرانی پرداختند و بیان کردند با همفکری و همدلی می شود مشکلات را حل کرد.
وی خطاب به دانشجویان اظهار داشت : دانش آموختگان توانمند دانشگاه شیراز در داخل و خارج کشور، خدمت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
رییس دانشگاه شیراز از دانشجویان ورودی جدید خواست تا با تلاش و کوشش فعالیت های علمی آموزشی را ادامه دهند.
دکتر نادگران تصریح کرد : در کنار درس خواندن، انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی، زمینه ساز حضور موثر دانشجویان در اجتماع است.
رئیس دانشگاه شیراز به ظرفیت های فراوان این دانشگاه هم اشاره کرد و گفت : دانشگاه شیراز با 17 هزار دانشجو، 75 رشته، 350رشته گرایش، 15 دانشکده،15 پژوهشگاه و 714 عضو هیات علمی، بر تارک آموزش عالی کشور می درخشد.
دکتر نادگران گفت : دانشگاه شیراز یکی از دانشگاه های برتر و سطح یک کشور است و تنوع موجود در رشته های آن، بستر مناسبی برای فعالیت های علمی پژوهشی است.
آقای دکتر واعظی معاون محترم دانشجویی و فرهنگی نیز ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به دانشجویان ار فرصتها و امکاناتی که در معاونت دانشجویی‌ و فرهنگی برای آنان فراهم شده صحبت نمودند و بیان کردند فرصت علم آموزی و کسب مهارت زندکی در دانشگاه فرصتی ارزشمند برای کسب مهارتهای زندکی اجتماعی می باشد
در ادامه مراسم، نشست های پرسش و پاسخ با حضور دکتر محمدی، مدیر حراست دانشگاه، دکتر رحیمی، رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز، دکتر حسینچاری، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی و نویسنده کتاب فوت و فن زندگی دانشجویی، خانم دکتر محبوبه البرزی، قائم مقام معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه و دکتر واعظی، معاون فرهنگی و دانشجویی برگزار شد و مسئولان دانشگاه شیراز به پرسش های دانشجویان پاسخ دادند.
پخش کلیپ، اجرای سرود و استند آپ کمدی، از دیگر بخش های مراسم معارفه دانشجویان کارشناسی ورودی جدید دانشگاه شیراز بود.
در کنار مراسم، نمایشگاه معرفی کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی، تشکل های اسلامی، شورای صنفی و سایر واحد های دانشگاه به مدت ۴ روز از تاریخ ۷ تا ۱۰ مهرماه در پردیس ارم دانشگاه شیراز برگزار شد و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.